بازگشت به روسیه

معرفی بهترین زمان ها برای سفر به روسیه

انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه

روسیه

1403/06/05 11:46:34

بهترین زمان سفر به روسیه

اگر می‌خواهید به روسیه سفر کنید، سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین فصل برای سفر به روسیه کدام است؟ در این مقاله به بهترین زمان برای سفر به روسیه از نظر شرایط آب و هوایی مختلف، جاذبه‌های گردشگری و جشنواره‌ها پرداخته می‌شود تا شما بتوانید زمان مناسب برای سفر خود را با توجه به هدفتان انتخاب کنید.

بین ۳۱ خرداد تا ۱ تیرماه به روسیه سفر کنید. این بازه بهترین زمان سفر به روسیه برای دیدن روشن ترین شب‌های سال است. برای هر شگفتی در کشور روسیه، از شفق قطبی تا شب های سفید یک زمان طلایی برای سفر وجود دارد.

در این مقاله به بهترین زمان برای سفر به روسیه از نظر شرایط آب و هوایی مختلف، جاذبه‌های گردشگری و جشنواره‌ها پرداخته‌ ایم تا شما بتوانید زمان مناسب برای سفر خود را با توجه به هدفتان از خرید تور روسیه انتخاب کنید.

خوش آب و هوا ترین فصل سفر به روسیه

فصل تابستان (ژوئن تا اوت) به عنوان خوش آب و هوا ترین فصل برای سفر به روسیه شناخته می‌شود. دمای مطبوع، روزهای طولانی، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فراوان در شهرهای مختلف این کشور از جمله دلایل اصلی هستند. شهرهای مانند مسکو، سن پترزبورگ و سوچی در تابستان جذابیت بیشتری دارند. برای سفر و گشت و گذار در این آب و هوا دلپذیر کافیست تور روسیه تابستان ۱۴۰۴ را برای خود رزرو کنید.

خوش آب و هوا ترین فصل سفر به روسیه

خلوت ترین زمان برای سفر به روسیه

به طور کلی، خلوت‌ترین زمان برای سفر به روسیه در فصل پاییز و اواخر بهار است. اما هر فصل دارای جذابیت‌های خاص خود است. در زمستان، شهرهای مانند مسکو و سنت پترزبورگ با برف و مناظر زمستانی زیبا شناخته می‌شوند، اما تعداد گردشگران زیاد است. در تابستان نیز هوا گرم و روزهای طولانی است که باعث جذابیت بیشتر این کشور برای سفر است.

خلوت ترین زمان برای سفر به روسیه

پر جشنواره ترین ماه های سفر به روسیه

ماه‌های ژوئن و ژوئیه به عنوان پرجشنواره‌ترین ماه‌های سفر به روسیه شناخته می‌شوند. در این ماه‌ها هوا آفتابی و گرم است و جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره سلطنتی هزار گرده در مسکو، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، و جشن تئاتر سانکت پترزبورگ برگزار می‌شود.

ژوئن و ژوئیه فصل گردشگری روسیه است و امکان دیدن جاذبه‌های توریستی معروف روسیه از جمله کاتدرال سن بائول در کرملین، خانقاه آرموری در سانکت پترزبورگ و درخت کاسپین در آستانۀ نصب شده است.

پر جشنواره ترین ماه های سفر به روسیه

بهترین زمان دیدن جاذبه های طبیعی روسیه

بهار و تابستان بهترین زمان دیدن جاذبه‌های طبیعی روسیه است. در بهار، گل‌ها می‌شکفند و مناظر زیبایی در روسیه پدیدار می‌شود. در تابستان نیز هوا گرم و خشک است که باعث می‌شود سفر به مناطق مختلف روسیه لذت بخش تر باشد.

انتخاب تابستان برای سفر به روسیه معایبی هم دارد. تعداد زیاد گردشگران باعث صف‌های طولانی برای دیدن مناطق دیدنی می‌شود. اما با رزرو تورهای گردشگری داخل روسیه می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. همچنین، قیمت هتل‌ها و بلیط‌ها در این فصل بالاتر است. 

بهترین زمان دیدن جاذبه های طبیعی روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه برای دیدن شفق قطبی

بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی در روسیه، از شهریور تا فروردین ( اکتبر تا آوریل ) است.  در این ماه‌ها علاوه بر دیدن شفق های قطبی می توانید سورتمه سواری واسکی روی یخ را تجربه کنید. خرید تور شفق قطبی روسیه برای دیدن این شگفتی طبیعی کافی نیست. باید ساعات شبانه و منطقه‌های دور از نور شهری را برای دیدن این پدیده انتخاب کنید. همچنین بهتر است از خدمات گشت و گذار محلی استفاده کنید تا مشاهده شفق قطبی را در سفر خود از دست ندهید.

سفر به روسیه بر اساس دیدن شفق قطبی

قبل از سفر خود درباره شفق قطبی در روسیه بدانید تا شگفتی دیدن آن ها را برای خود دو چندان کنید.

دیدن پدیده شب های سفید در روسیه

شب‌های سفید روسیه از اواخر مه و تا ۲ جولای (اواخر خرداد تا اواسط تیر) ادامه دارد. اما اوج روشنایی این پدیده‌ی جذاب را می‌توان از ۱۱ ژوئن تا ۲ ژوئیه (بین ۳۱ خرداد تا ۱ تیرماه) مشاهده کرد. بسیاری از گردشگران علاقمندند در این بازه زمانی به کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ سفر کنند.

فستیوال شب‌های سفید روسیه در شهر سنت پترزبورگ و در فصل تابستان برگزار می‌شود. زمانی که خورشید به طور کامل غروب نمی‌کند و تا ۱۹ ساعت در آسمان می‌درخشد. گردشگران زیادی برای دیدن این پدیده‌ی جذاب راهی شهر زیبای سنت پترزبورگ می‌شوند.

 شب های سفید در روسیه

 تور روسیه ویژه شبهای سفید انتخاب مناسبی برای سفر به روسیه در این زمان است به خصوص زوج‌های جوان که قصد دارند ماه عسلشان را در شهر سنت پترزبورگ سپری کنند.

ارزانترین زمان برای خرید تور سفر به روسیه

معمولاً فصل‌های کم گردشگر مانند زمستان ارزانترین زمان برای خرید تور روسیه است. اگر به تفریحات و منظره های زمستانی علاقه مندید میتوانید تور خود را با بهترین قیمت در این فصل تهیه کنید.

تورهای لحظه آخری نیز گزینه خوبی برای خرید ارزان تور روسیه هستند. اما برای خرید تور در لحظات آخر باید همیشه آماده سفر باشید زیرا زمان زیادی برای چمدان بستن نخواهید داشت.  راه حل دیگر استفاده از آفرهای ویژه آژانس‌های گردشگری است. با بررسی و مقایسه قیمت ها و استفاده از تخفیف های تور روسیه می توانید توری با قیمت پایینتر بخرید. 

بهترین زمان سفر به روسیه

در واقع روسیه در همه فصول زیبا است؛ از تابستان تا زمستان. در هر فصل فعالیت های متنوعی برای لذت از سفر خود به روسیه خواهید داشت. اگر برای اولین بار به روسیه می‌روید، بهترین فصل سفر به روسیه برای شما تابستان است زیرا تجربه بهتری از بازدید مکان‌های دیدنی روسیه خواهید داشت.

اگر نگران بودجه هستید، زمستان کمترین هزینه را دارد و بهترین زمان سفر به روسیه از نظر قیمت تور است. همچنین برای دیدن پدید های جوی شگفت انگیز مانند شب های سفید بین ۳۱ خرداد تا ۱ تیرماه و بهترین زمان سفر برای دیدن شفق قطبی شهریور تا فروردین است.

 ژوئن و ژوئیه نیز بهترین ماه‌های سفر به روسیه برای دیدن جشنواره های متنوع در این کشور است. بنابراین قبل از انتخاب زمان سفر باید بدانید از مسافرت خود به  روسیه چه میخواهید.

کارشناسان آژانس گردشگری ساتراپ برای انتخاب بهترین تور در بهترین زمان آماده مشاوره به شما هستند.