بازگشت به روسیه

روسیه کجا بریم؟ بهترین جاذبه های دیدنی روسیه

10 جاذبه گردشگری روسیه

روسیه

1403/04/07 12:16:57

جاهای دیدنی روسیه

روسیه به عنوان یک مقصد گردشگری فوق العاده شناخته شده است.این کشور با تاریخچه طولانی و فراوان جذابیت های خود را در همه فصول سال به نمایش می گذارد. از معماری شگفت انگیز مسکو و سنت پترزبورگ گرفته تا موزه های بزرگ, باغ های زیبا و مناظر طبیعی فراموش نشدنی

اگر قصد خرید تور روسیه هتل 5 ستاره را دارید، حتماً از شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ به عنوان دو شهر مهم و تاریخی و پایتخت‌های فعلی و سابق این کشور دیدن کنید, با ما همراه باشید تا با جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری روسیه آشنا شوید.

میدان سرخ؛ مهمترین میدان روسیه

میدان سرخ مهمترین میدان روسیه

میدان سرخ در مرکز و قلب شهر مسکو و اصلی ترین میدان این شهر است. جاذبه های دیدنی مسکو بیشتر اطراف این میدان قرار دارد. شما میتوانید با پیاده روی در کمتر از 20 دقیقه از تمام بخش های میدان سرخ بازدید کنید و از شگفتی های این مکان لذت ببرید. تماشای آن در شب با نور پردازی که شده بسیار جذاب تر و دیدنی تر است

بهترین زمان بازدید از میدان سرخ با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور بهار و تابستان است. البته ناگفته نماند که هر سال در تعطیلات زمستانی میدان سرخ به جادویی ترین مکان در مسکو تبدیل میشود. شما میتوانید در قلب شهر اسکیت روی یخ انجام دهید.

آدرس: روسیه، مسکو (مشاهده روی نقشه)

کاخ کرملین؛ مشهورترین جاذبه سیاسی و تاریخی شهر مسکو

کاخ کرملین مشهورترین جاذبه گردشگری روسیه

از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین و زیباترین کاخ‌های جهان است. فضای داخلی این کاخ شکوهمند و پر از سالن های بزرگ و مجلل است. امکانات رفاهی متعددی دارد. از جمله پارکینگ عمومی در نزدیکی کرملین. سرویس بهداشتی در داخل کاخ. چندین کافه و رستوران و چندین فروشگاه سوغاتی در داخل مجموعه وجود دارد.

 بازدید از کاخ به طور متوسط 3 تا 4 ساعت طول میکشد. با توجه این که در طول بازدید پیاده روی زیادی خواهید داشت لباس و کفش مناسب بپوشید. کاخ کرملین در روزهای پنجشنبه تعطیل است. در سایر روزهای هفته از ساعت ۱۰صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود. بنابراین بهتر است در ساعت ۹:۳۰ صبح برای خرید بلیط آنجا حضور پیدا کنید و پس از خرید در ساعت مقرر به کاخ مراجعه نمایید

خوب است قبل از سفر، از قیمت سفر به روسیه مطلع شوید تا برنامه‌ریزی بهتری برای مدیریت هزینه‌هایتان داشته باشید.

آدرس: شهر مسکو خیابان کرملوسکایا (مشاهده روی نقشه)

کلیسای کاتولیک مریم مقدس؛ مذهبی ترین جای دیدنی روسیه

کلیسای کاتولیک در روسیه

بزرگ‌ترین بنای مذهبی روسیه محسوب می‌شود. کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه همه روزه از ساعت 07:00 تا 20:00 به روی علاقه‌مندان باز است. در حدود دو تا سه ساعت می‌توانید همه قسمت‌های کلیسا را ببینید.

برای بازدید از این جاذبه گردشگری روسیه در شهر مسکو، نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و بازدید از آن برای همه رایگان است.

آدرس: در مرکز مسکو و نزدیک به بخش اداری شهر قرار گرفته است.(مشاهده روی نقشه)

کلیسای ناجی در خون؛ کلیسای قرون وسطایی روسیه

کلیسای ناجی در خون جاذبه گردشگری روسیه

کلیسای ناجی در خون به عنوان یکی از زیباترین بناهای شهر سن پترزبورگ روسیه است، جذاب‌ترین بخش و قابل توجه‌ترین چیز در شکل ظاهری کلیسا، مربوط به نقاشی‌ها و رنگارنگ بودن کلیسا است. 

کلیسای ناجی در خون به دلیل معماری خاص، زیبایی بصری چشمگیر، اهمیت تاریخی و وجود موزه، یکی از جاهای دیدنی مهم سن پترزبورگ روسیه محسوب می‌شود. 

میتوانید هر روز هفته به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:30 تا 18 از این موزه دیدن نمایند. از ساعت 10:30 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی عموم مردم باز است.

آدرس: در  شهر سن پترزبورگ، در خیابان مشهور نوسکی (مشاهده روی نقشه)

موزه دولتی تاریخ؛ اولین موزه هنری روسیه

موزه دولتی تاریخ اولین موزه هنری روسیه

موزه تاریخی دولتی در مسکو مهمترین مرکز علمی و فرهنگی روسیه است، اگر به نقاشی علاقه دارید از تماشای آثار بسیاری از نقاشان مشهور در موزه لذت میبرید.

این جاذبه ديدني روسيه در مجموع از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است. در روز های جمعه و شنبه تا دیر وقت باز بوده و تا ساعت ۹ شب می توانید برای بازدید از موزه، برنامه ریزی داشته باشید. یادتان باشد که موزه در روزهای سه شنبه برای انجام کارهای درون موزه تعطیل است.

آدرس: در یکی از اضلاع میدان سرخ قرار گرفته است (مشاهده روی نقشه

کلیسای جامع سنت باسیل؛ رنگارنگ ترین بنای جهان

کلیسای جامع سنت باسیل رنگارنگ ترین بنای جهان

کلیسای جامع سنت باسیل به‌عنوان نماد فرهنگی و تاریخی در شهر مسکو شناخته می‌شود. در اطراف این جاذبه دیدنی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارند که محصولات محلی، آثار هنری و سوغات روسیه را عرضه می‌کنند. می‌توانند از این فروشگاه‌ها دیدن کنند و برای خود، خانواده یا دوستان سوغاتی بخرند. 

کلیسا عموماً در روزهای کاری و آخر هفته باز است. در نظر داشته باشید چهارشنبه اول هر ماه کلیسا برای تمیزکاری بسته است. در فصل بهار و تابستان (از آوریل تا سپتامبر): کلیسا معمولاً از ساعت 10 صبح تا 7 عصر برای بازدید عمومی باز است. در فصل پاییز و زمستان (از اکتبر تا مارس): ساعات بازدید معمولاً از ساعت 11 صبح تا 5 عصر است.

هزینه ورودی برای نوجوانان زیر 16 سال رایگان است و افراد بالای 16 سال برای ورود به کلیسای مشهور سنت باسیل باید بلیط ورودی تهیه کنند. هزینه ورود به کلیسا گران است و حدود 700 روبل روسیه می‌شود.

آدرس: مسکو در میدان سرخ آدرس:(مشاهده روی نقشه)

نگارخانه ترتیاکوف؛ یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو

نگارخانه ترتیاکوف یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو

نگارخانه ترتیاکوف یکی از مهم‌ترین گنجینه های هنری محسوب می شود. با ورود به این مجموعه  می توانند بیش از 130 هزار اثر از دوران های مختلف روسیه را تماشا کرده و لذت ببرند.

برای بازدید از این موزه میتوانید شنبه ها و یکشنبه ها و سه شنبه ها 10 صبح تا 6 بعد از ظهر و چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ها 10 صبح تا 9 شب به این مکان زیبا و دیدنی مراجعه کرده و از آثار هنری هنرمندان برجسته روسی دیدن کنید.

آدرس: مسکو ر خیابان لوروشینکسی پرولوک قرار دارد (مشاهده روی نقشه)

موزه پوشکین در مسکو، غنی ترین موزه ی روسیه و اروپا

جاذبه گردشگری موزه پوشکین در روسیه

موزه پوشکین یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های روسیه در مسکو به حساب می‌آید. که شاهکارهای هنری روسیه و همچنین آثاری از اروپا و سایر نقاط جهان نظیر نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، طراحی‌ها، عکس‌ها و یافته‌های باستان‌شناسی را در خود جای داده است. 

موزه هنرهای پوشکین فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را نیز برگزار می‌کند. مجموعه هنری همچنین اثرهای برجسته از هنرمندان بین‌المللی نظیر ونسان ون گوگ و کلود مونه و هنرمندانی از کشورهای دیگر را نیز به نمایش می‌گذارد.

موزه روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 تا 20 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 11 تا 21 و روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس: در خیابان الیسا ولخونکا قرار گرفته است (مشاهده روی نقشه)

کاخ و پارک پترهوف؛ شاهکاری از زیبایی و تاریخ روسیه

کاخ و پارک پترهوف جاذبه گردشگری روسیه

این کاخ که از جاهای دیدنی روسیه در سنت پترزبورگ است. آثار باشکوه تاریخی و معماری دارد که بازدید از پارک و محوطه اطراف آن برای هر گردشگری خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود.

مهمترین ویژگی این قصر مجسمه ها و فواره های بسیار زیبای محوطه باغ هست. مجموعه پترهوف به دو قسمت باغ بالا و باغ پایین تقسیم می شود که کاخ اصلی بین این دو باغ قرار دارد.

آدرس: در منطقه پیترگوف  شهر سنت پترزبورگ (مشاهده روی نقشه)

 رودخانه مسکوا؛ از مهم‌ترین رودهای روسیه

 رودخانه مسکوائاز مهم‌ترین رودهای روسیه

این رود زیبایی‌های فراوانی را در اطراف خود دارد که باعث جذب گردشگران میشود. این رود از مرکز شهر مسکو عبور می‌کند و مشهورترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های مسکو همچون کلیسای جامع مسیح منجی، مجسمه بزرگ پتر یکم و پارک گورکی در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند. به علاوه، قایق‌‌سواری یا سفر با کشتی‌های لوکس یا صرف غذا بر روی رستوران‌های شناور، از تفریحاتی هستند که می‌توانید در رود مسکو انجام دهید.

با ساتراپ تراول شما می‌توانید به‌راحتی و با بهترین قیمت و برنامه‌ریزی از همه جاذبه‌های حیرت‌انگیز این کشور بزرگ دیدن کنید.

آدرس: در بخش اروپایی روسیه است (مشاهده روی نقشه)

جاذبه های گردشگری روسیه

روسیه دارای جاذبه های گردشگری فراوان است از جمله شهر مسکو با معماری شگفت انگیز, مسکو در تابستان گرم است، و نیازی به همراه داشتن لباس گرم نخواهید داشت و اگر قصد خرید را دارید حتماً از شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ به عنوان دو شهر مهم و تاریخی و پایتخت‌های فعلی و سابق این کشور دیدن کنید. 

اگر مشتاق سفر به این سرزمین هستید؛ اما نگرانی بابت هزینه‌های سفر مانع شما شده، تور روسيه ارزان گزینه‌ای عالی برای شماست.