بازگشت به آنتالیا

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

بهترین مناطق و جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا

1403/04/06 07:18:09

برج ساعت آنتالیا

آنتاليا، منطقه‌ای ساحلی در مديترانه‌ که سرزمین تمدن‌های بسیاری بوده است. تقريبا می‌توان گفت هر سبك و سليقه‌اي داشته باشید، جاهای دیدنی آنتالیا شما را نا‌امید نخواهند کرد.

قبل از سفر به آنتالیا لازم است، جذاب‌ترین مکان های دیدنی تاریخی و طبیعی و بهترین سواحل درخشان آنتالیا را بشناسید. سپس بر اساس اولويت هاي خودتان تصميم بگيريد، بهترین جاهای دیدنی آنتالیا برایتان کدام است. با  آفر تور آنتالیا به ترکیه سفر کنید و از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید .

کالیچی| شهر باستانی آنتالیا

کالیچی؛ با کوچه‌های سنگفرش و معماری عثمانی، بهترین محله‌ی دوست داشتنی آنتالیا برای گشت‌و‌‌گذار است.  این ناحیه باستانی در‌ واقع شهری قدیمی در آنتالیا بوده که توسط رومیان ساخته شده‌ است. هم اکنون بیشتر خانه‌های تاریخی کاله ایچی به رستوران‌، هتل‌ها و مغازه‌های رنگارنگ تبدیل شده‌اند.  با قدم زدن در کالیچی، کافه‌بار‌ها و صنایع دستی را در مغازه های محلی خواهید‌ دید که مکان مناسبی برای خرید سوغاتی از این جای دیدنی آنتالیا است.

منطقه کاله ایچی آنتالیا

اگر قصد دارید از کاله‌ایچی آنتالیا دیدن کنید، بازدید از مکان‌های دیدنی نزدیک به آن را نیز از دست ندهید:

  • دروازه‌ی هادریان؛ اطراف شهر کالیچی در گذشته با دیوارهای سنگی و چند دروازه احاطه شده بود. اما در حال حاضر تنها دو دیوار و یک دروازه بنام "دروازه‌ی هادریان" از آن باقی‌مانده‌است. همانند امپراطوران روم از  این دروازه‌ی تاریخی از جنس مرمر به کاله‌ایچی وارد شوید. و در این گذرگاه بی نظیر زیباترین عکس‌های سفرتان به آنتالیا را ثبت کنید.
  • میدان کالکاپیسی؛ بعد از عبور از دروازه‌ی هادریان، به سمت میدان کالکاپیسی بروید. اینجا میدان اصلی شهر است. در آنجا برج تاریخی ساعت را خواهید‌دید و دقیقا در پشت این برج "مسجد مهمت پاشا" با کاشی‌کاری‌های آبی رنگش خودنمایی می‌کند.
  • بندر قدیمی آنتالیا: اگر از شلوغی کالیچی خسته شدید با کمی پیاده روی به سمت بندر قدیمی آنتالیا بروید و در یکی از کافه‌های دنج آن خود را به یک نوشیدنی دعوت کنید.

بندر قدیمی آنتالیا | بندر اولد هابر

بندر‌قدیمی آنتالیا، بندر قایق‌های بادبانی رنگارنگ است. اکثر تور‌های قایقرانی آنتالیا از این اسکله شروع به حرکت می‌کنند. این بندر در گذشته اسکله‌ی اصلی و تجاری آنتالیا بوده‌است. شما در بندر قدیمی می‌توانید کشتی سواری را تجربه کنید و یا با تور‌ قایق‌رانی آن به دیدن آبشار دودن بروید. این آبشار یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا است .

بندر اولد هابر;بندر قدیمی آنتالیا

وجود کافه‌‌بارها و رستوران‌های متنوع، این بندر را به مکان مناسبی برای تجربه غذاهای لذیذ تبدیل کرده‌است. البته کافه‌گردی تنها تفریح این بندرگاه نیست. شما همچنین می‌توانید از بوتیک‌ها و بازار‌های سنتی آن برای دوستانتان سوغاتی‌‌ بخرید که قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر مراکز خرید آنتالیا دارد. 

تئاتر آسپندوس| یادگاری گلادياتور‌های روم

اگر مکان‌های تاریخی برای شما جذاب هستند، "تئاتر آسپندوس" را از دست ندهید. این مکان دیدنی آنتالیا، بزرگترين تئاتر سالم به جا‌‌ مانده از دوران روم باستان در ترکیه است. جالب است بدانید این میدان جنگ گلادیاتور‌ها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنسرت‌ها و جشنواره‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. 

تئاتر آسپندوس;جاهای‌ دیدنی تاریخی آنتالیا

شما با تور آنتالیا اقساط می‌توانید با کمترین هزینه به  آنتالیا بیایید و با طی کردن مسافت ۱۷کیلومتری از آنتالیا، بر روي يكي از سكوهاي اين تماشاخانه‌ی ١٥٠٠٠ نفري بنشينيد و با سفری در دل تاریخ، مسابقات گلادياتوري روم را تصور كنيد و از حس عجيب آن لذت ببريد.

پرگه يا پرگا| شهر باستانی آب‌‌ها در آنتالیا

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، حاکمان تخت‌جمشید زمانی هم بر "پرگا" حکومت کرده‌اند. این سرگذشت مشترکی بین شهر تاریخی "پرگه" با تخت جمشید است. البته اوج شکوفایی شهر پرگا به دوران حکمرانی یونانیان بر‌می گردد.

شهر باستانی پرگه انتالیا

اگر به معماری روم باستان و مکان های تاریخی علاقمندید، بازدید از پرگه را در فهرست جاهای دیدنی آنتالیا در سفر خود قرار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دهید. زمانی که از دروازه‌های زیبای آن عبور کنید و قدم به گذرگاه باشکوه و ستون بندی شده‌ی آن بگذارید، از دیدن استادیوم پرگا، آگوراها و معبد آرتمیس احساس شگفتی خواهید کرد. 

هرچند که پرگا یک شهر تاریخیست، اما چشمه‌های بکر آب طبیعتی بکری را در آن منطقه بوجود‌ آورده‌است. این جای دیدنی آنتالیا بعلت فاصله کم با مرکز این شهر مکان مناسبی برای طبیعت گردی محسوب می‌شود.

موزه‌ی مینی‌سیتی| ترکیه‌ی کوچک در آنتالیا 

زمان کافی برای دیدن "تئاتر آسپندوس "یا "پرگه" را ندارید؟ ناراحت نباشید، فقط کافیست سری به ترکیه‌ی کوچک در مینی سیتی بزنید. این موزه مکانی شبیه به باغ موزه‌ی هنر ایرانیست. ماکت اکثر بناهای تاریخی ترکیه را می‌توانید در این موزه‌ی مینیاتوری ببینید.

موزه‌ی مینی سیتی آنتالیا

معبد آرتمیس، تئاتر آسپندوس، مسجد ییولی مناره و مسجد ایاصوفیه از سازه‌های زیبا‌یی هستند که  در مینی سیتی خواهید‌ دید. تمام این سازه‌ها در ابعاد کوچک کنار هم قرارگرفته‌اند. البته آنتالیا موزه‌های بسیاری برای نمایش تاریخ چند هزار ساله‌اش دارد. موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا و خانه‌ی آتاتورک از مهمترین موزه‌ها و مکان های دیدنی آنتالیا محسوب می‌شوند.

ساحل كنيالتي| مقصد حمام آفتاب آنتالیا

کنیالتی، بعد از ساحل لارا دومین ساحل محبوب آنتالیاست. این ساحل  فیروزه‌ای با خورشید درخشان، از پرجنب‌وجوش‌ترین سواحل آنتالیا بشمار می‌رود. کنیالتی فاصله‌ی بسیار کمی از شهر آنتالیا دارد؛ به همین علت نه تنها برای گردشگران، بلکه در بین مردم آنتالیا هم بسیار محبوب است. 

ساحل کنیالتی آنتالیا

اين ساحل پرچم آبی آنتالیا، علاوه بر تميزي آب از خدمات و تفریحات مناسبي هم برخوردار است. شما علاوه بر پیاده روی و شنا می‌توانید سری هم به آکواریوم آنتالیا در این ساحل بزنید و دنیای زیر‌آب را تماشا کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به این جای دیدنی آنتالیا بروید و در حین گرفتن حمام آفتاب به تماشای مناظر زیبای کوهستانی بنشینید.

ساحل لارا| ساحل شن‌های طلایی آنتالیا

لارا، ساحل شن هاي  طلايي آنتالیا در دل جنگل‌هاي كاج است. اینجا بهترین مکان آنتالیا برای شنا، حمام آفتاب و تفریحات آبی محسوب می‌شود. هر ساله  این ساحل پرچم آبی آنتالیا ميزبان فستيوال مجسمه هاي شني جهان است.

ساحل لارا آنتالیا در ترکیه

این ساحل تنها 18 کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله دارد. شما می توانید علاوه‌بر دیدن بهترین هتل‌های آنتالیا در لارا از آبشار‌های دودن هم دیدن کنید. البته فراموش نکنید از تفریحات جذاب لارا مانند غواصی و قایق سواری در آب لذت ببرید . اگر از شلوغی‌های ساحل لارا فراری هستید، تور مهر آنتالیا بهترین فرصت برای سفر به آنتالیا برای شماست.

کمر| ساحل فیروزه‌ای  آنتالیا در دل جنگل

ساحل کِمر عنوان تمیزترین ساحل را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است. اینجا یکی از سواحل پنج ستاره‌ آنتالیاست که پرچم آبی دارد. این ساحل عمومی در منطقه‌ی کِمر آنتالیا واقع شده‌است. و یک مقصد تفریحی خنک در آنتالیا برای فصل‌های گرم سال است..

ساحل کمر آنتالیا

این مکان گردشگری آنتالیا از سنگریزه‎‌های ریز پوشیده شده‌است. دریا در این ساحل عمق کمی دارد. بنابراین برای کسانی که مهارت کافی برای شنا ندارند و یا با کودک به آنتالیا سفر کرده اند بسیار مناسب است.

امکانات مناسب طبیعت گردی و انواع تفریحات آبی، کلوپ‌های شبانه و کافه‌بار‌های متعدد کنار دریا از دیگر جاذبه‌های کمرِ آنتالیا برای گردشگران است. ورود به این ساحل برای عموم رایگان است.

ساحل بلک| لوکس ترین منطقه‌ی آنتالیا

بلک یکی از لوکس‌ترین سواحل آنتالیا است. زمین‌های گلف ساحل بلک آنتالیا شهرت جهانی دارند. این ساحل شنی محبوب  با گونه‌ای کمیاب از نیلوفر احاطه شده‌است. دریای آرام ساحل بلک آن را به مکان مناسبی برای شنا تبدیل کرده است.

ساحل بلک جای دیدنی آنتالیا

ورود به ساحل بلک هزینه‌ای ندارد اما وجود هتل‌های لوکس آنتالیا و تفریحاتی چون جت اسکی، غواصی و موج سواری آن را به منطقه گران تبدیل کرده است. اگر به دنبال سفری لاکچری اما اقتصادی به آنتالیا هستید ازعلاوه بر تهران میتوانید از تور لحظه آخری تبریز به آنتالیا استفاده کنید. مطمعنا از دیدن این ساحل پشیمان نخواهید‌شد.

ساحل بلک نزدیک به جاذبه‌‌های تاریخی آنتالیا مانند شهر‌های باستانی "ترمسوس" و "پرگه "قرار‌گرفته است. بنابراین می‌توانید علاوه بر تفریحات آبی و اقامت در کنار ساحل از مکان های تاریخی آنتالیا نیز لذت ببرید.

تونک تپه| تله کابین سواری بر فراز آنتالیا

تونک تپه، مکانی که در آن منظره‌‌های کوهستانی زیبا و هوای تمیز آنتالیا در انتظار شماست. با سوار شدن بر تله کابین تونک تپه می‌توانید به راحتی به بالای این منطقه‌ی گردشگری برسید. جایی که کل آنتالیا با سواحل آبی شفافش خودنمایی می‌کند.

تونک تپه;تله کابین آنتالیا کجاست

گردشگران علاوه بر کوهنوردی در این منطقه تفریحی آنتالیا می‌توانند در هتل و کلاب تونک تپه استراحت کنند و در مناظر آن عکس‌هایی رویایی بگیرند. قیمت مناسب این تله کابین و نزدیک بودن به شهر آنتالیا از مزیت‌های اصلی این تله کابین نسبت به تله کابین الیمپوس است.

تله کابین الیمپوس| یکی از بزرگترین تله کابین‌های دنیا

 تله کابین الیمپوس آنتالیا، یکی از بزرگ‌ترین تله کابین‌های دنیاست. این جای دیدنی در منطقه‌ی کمر آنتالیا واقع شده است. شما با تله کابین سواری میان کوه‌های توروس می‌توانید سواحل فیروزه‌ای مدیترانه و جنگل‌های کوهستانی کاج را از ارتفاع ۲۳۰۰ متری ببینید. اگر به هیجان بیشتری نیاز دارید مسیر بازگشت را به جای تله کابین با چتر بازگردید.

تله کابین الیمپوس آنتالیا

آبشارهای دودن آنتالیا

آبشار دودن یکی از محبوبترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا در منطقه‌ی کپز آنتالیا است. این آبشار از دو آبشار بالا و پایین تشکیل شده‌است.

آبشارهای دیدنی دودن آنتالیا

شما می‌توانید همه روزه بطور رایگان از آبشار دودن پایین آنتالیا بازدید کنید. در روخانه‌ی دودن که بین این دو آبشار قرار‌گرفته است به رفتینگ و قایق‌سواری بپردازید. یا با پرداخت ورودی به آبشار بالایی بروید و از  یکی از بهترین مناطق تفریحی برای پیک نیک و استراحت در دل طبیعت در آنتالیا لذت ببرید.

آکوالند و دلفین‌لند آنتالیا

پارک آبی آکوا بزرگترین و هیجان‌انگیز ترین پارک آبی در آنتالیاست. آکوالند یک مرکز تفریحی کامل با سرسره‎های آبی بی‌شمار است. این پارک آبی آنتالیا برای  افراد در هر سنی مناسب است. بنابراین در سفر به آنتالیا با کودک انتخاب مناسبی است.

آکوالند و دلفین لند آنتالیا

گردشگران می‌توانند در سرسرهای بزرگ این پارک، یک رفتینگ هیجان انگیز 300 متری را تجربه کنند.  یا در استخرهای موج آن تفریح کنند و از دیدن بازی دلفین ها لذت ببرند.

آنتالیا کجا بریم؟

بیشتر گردشگران، آنتالیا را با سواحل زیبایش می‌شناسند. اما باید بدانید که آنتالیا علاوه بر ساحل‌های درخشان و طبیعت خیره‌کننده‌، مکان های دیدنی و تاریخی زیادی را در دل خود جای داده‌ است. بنابراین اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، برای داشتن یک تعطیلات جذاب بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در زیر برای شما لیست شده‌اند:

  • کالیچی| شهر باستانی آنتالیا
  • بندر قدیمی آنتالیا| بندر اولد هابر
  • تئاتر آسپندوس| یادگاری گلادیاتورهای روم در آنتالیا
  • پرگه یا پرگا| شهر باستانی آب‌ها در آنتالیا
  • موزه‌ی مینی سیتی| ترکیه‌ی کوچک در آنتالیا
  • موزه‌ی باستان شناسی آنتالیا
  • خانه‌ی آتاتورک در آنتالیا
  • ساحل کنیالتی آنتالیا
  • ساحل لارا انتالیا
  • ساحل کمر آنتالیا
  • ساحل بلک انتالیا
  • تونک تپه‌ی آنتالیا
  • تله کابین الیمپوس آنتالیا
  • آبشارهای دودن آنتالیا
  • آبشار کور شونلو آنتالیا
  • آکوالند و دلفین لند آنتالیا
  • تم پارک لند آو لجندز آنتالیا
  • شهربازی‌های آکتور پارک و دینو پارک آنتالیا

برای رزرو تور از مجری مستقیم تور آنتالیا با بهترین قیمت از مبدا تهران و تبریز با کارشناسان ساتراپ تماس بگیرد.