بازگشت به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا کمر

معرفی منطقه‌ی کمر؛ خط ساحلی سبز آنتالیا

آنتالیا

1403/04/27 15:49:49

منطقه کمر آنتالیا

اگر به دنبال یک منطقه‌ی جنگلی بکر با زیباترین سواحل پرچم آبی دنیا می‌گردید، منطقه‌ی کمر آنتالیا بهترین مقصد برای شماست. منطقه‌ی کمر یک استراحتگاه ساحلی در دل جنگل‌های سرسبز آنتالیاست.

برای  گذراندن تعطیلات خاطره انگیز را در شهر ساحلی کمر با آب‌وهوای این منطقه آشنا شوید. آدرس بهترین هتل‌ها و رستوران‌های کمر را پیدا کنید. در مورد بازارها و جشنواره‌های مهم آنتالیا که در کمر برپا می‌شوندبدانید. در نهایت در بهترین زمان به کمر آنتالیا سفر کنید. تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در این مقاله ساتراپ پرواز  در اختیار شماست تا سفر خوبی به کمر آنتالیا تجربه کنید.

 کمر آنتالیا کجاست؟

کمر یکی از بهترین مناطق گردشگری ساحلی در ترکیه است. جایی که کوه، جنگل و دریای مدیترانه بهم می‌رسند. منطقه‌ی کمر که در کوه‌های توروس آنتالیا قرار دارد، دارای خط ساحلی 52 کیلومتری است. این شهر تنها 32 کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. 

کمر آنتالیا کجاست

آب‌و‌هوای کمر چگونه است؟

از آنجایی که کمر، آب‌و هوایی مدیترانه‌ای و معتدل دارد، فصل بهار و پاییز در این منطقه بسیار مطبوع است. اما تابستان کمر با دمای بین 30-38 درجه‌ی سانتیگراد آب و هوایی گرم و خشک دارد. در ماه ژوئیه (11 تیر تا 11 مرداد) با میانگین دمای 27 درجه‌‌سانتیگراد گرمترین ماه سال در منطقه کمر آنتالیا است. همچنین سردترین ماه این منطقه‌، ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) در فصل زمستان است. البته دمای هوا در این فصل به ندرت پایین تر از 4 درجه‌سانتیگراد می‌شود. قیمت تورهای آنتالیا نیز در این زمان ارزانتر از دیگر فصل‌هاست.

راه‌های دسترسی از آنتالیا به کمر

فاصله آنتالیا تا کمر یک مسیر 32 کیلومتری و سرسبز است. برای طی کردن این مسیر میتوانید از اتوبوس شهری، اتوبوس دریایی و یا تاکسی استفاده کنید. شما با 14 اتوبوس مستقیم در روز می‌توانید از کمر به آنتالیا بروید. حداقل زمان سفر با اتوبوس 45 دقیقه است. 

اگر می‌خواهید سریع‌تر فاصله آنتالیا به کمر را سپری کنید، می‌توانید از تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. اتوبوس دریایی نیز  تجربه جدیدی خواهد بود. این اتوبوس‌های دریایی از بندر آنتالیا به سمت کمر حرکت می‌کنند و یک نوع حمل‌و‌نقل جدید در مسیر آنتالیا-کمر محسوب می‌شوند.

فاصله‌ی فرودگاه آنتالیا تا کمر

فاصله‌ی فرودگاه آنتالیا تا منطقه‌ی کمر 57 کیلومتر است. و کمتر از 1 ساعت زمان نیاز دارید با ماشین یا تاکسی از فرودگاه آنتالیا به کمر بروید.

بهترین زمان سفر به کمر آنتالیا

کمر همانند شهر آنتالیا دارای تابستان‌ گرم و زمستان‌های معتدل و بارانیست. در نتیجه بهترین زمان سفر به کمر از اوایل آوریل (13 فروردین) تا اوایل نوامبر ( 11 آبان) است. به همین علت تقاضا برای تورهای آنتالیا به  این منطقه‌، در این زمان بسیار بالاست. 

بهترین زمان سفر به کمر آنتالیا

از آنجایی که تابستان‌های کمر خنک‌تر از شهر آنتالیاست، این شهر به یک مقصد تابستانی خنک در آنتالیا  نیز تبدیل شده‌است. در این زمان بهترین تور آنتالیا کمر را می‌توانید از ساتراپ خریداری کنید.

تفریحات کمر آنتالیا

شما در منطقه‌ی ساحلی و جنگلی کمر آنتالیا میتوانید هم آرامش و هم اوج هیجان را تجربه کنید،. محبوب‌ترین تفریحات که در کمر آنتالیا در انتظار شما هستند، در ادامه برایتان لیست شده‌اند.

  • غواصی در سواحل آدرسان و بلدیبی کمر آنتالیا
  • انواع تفریحات آبی در سواحل کمر ( موج‌سواری، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، جت اسکی و شنا ) 
  • صعود به قله‌های تاهتالی با تله کابین المپوس آنتالیا در کمر
  • چتربازی یا پاراگلایدر در کوه تاهتالی آنتالیا در کمر
  • طبیعت‌گردی در پارک و دره‌ی کانیون گوینوک کمر
  • جیپ سافاری یا ATV Safari در طبیعت کمر
  • رفتینگ در دره‌ی گوینوک آنتالیا
  • تور قایق‌سواری در خلیج فاسلیس آنتالیا
  • زیپ لاین دره‌ی کانیون Göynük کمر

جاذبه‌های دیدنی کمر  آنتالیا

کمر منطقه‌ای غنی از زیبایی‌های طبیعی، میراث تاریخی و سواحل زیبای پرچم آبی در آنتالیا است. یکی از های دیدنی کمر، طبیعت زیبای این منطقه است. دره‌ گوینوک کمر فرصت دیدار با طبیعت را در کوه‌‌های تورس آنتالیا برای شما فراهم می‌کند. 

اگر به طبیعت‌ علاقه دارید، ساحل کمر، خلیج مادن(Atbükü) و خلیج فاسلیس را نباید فراموش کنید. اگر هم به تاریخ آنتالیا علاقمندید،در کنار ساحل Phaselis،  به شهر تاریخی فازلیس بروید. یا به کاوش در شهر باستانی ایدیروس، در 2 کیلومتری کمر بپردازید. 

خلیج فاسلیس کمر آنتالیا

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کمر می‌توان به آتش 2500 ساله‌ی یانارتاش اشاره کرد. این آتش در کوه یانارتاش در نزدیکی ساحل چیرالی آنتالیا قرار دارد. شما در همان ساحل چیرالی و المپوس می‌توانید لاک‌پشت‌های کارتا‌کارتا در حال انقراض را هم ببینید. 

بهترین ساحل کمر آنتالیا

  بهترین ساحل‌های آنتالیا برای غواصی را در منطقه‌ی زیبای کمر پیدا خواهید کرد. ساحل آدراسان و ساحل بلدیبی کمر، اولین انتخاب کسانی است که می‌خواهند با غواصی دنیای زیر آب را کشف کنند.البته اگر برای تفریحات آبی دوست ندارید از مرکز شهر فاصله بگیرید، به ساحل مرکزی کمر و ساحل زیبای مهتاب بروید. 

ساحل آدراسان کمر آنتالیا

همچنین در 11 کیلومتری کمر به ساحل Phaselis خواهید رسید. ساحل فاسلیس در ویرانه‌های تاریخی شهر فاسلیس قرار گرفته است. این ساحل با ساختار شنی و کم عمقی که دارد، برای شنا بسیار ایمن است.

بازارها و مراکز خرید کمر آنتالیا

اگر در شهر کمر هوس خرید کردید، اولین جایی که باید گشتی در آن بزنید، مرکز خرید کمر آنتالیا است. انواع پوشاک و محصولات چرمی باکیفیت در این مرکز خرید به مشتریان عرضه می‌شود. شک نکنید، در اینجا سوغاتی‌های زیبایی پیدا می‌کنید. این پاساژ در خیابان آتاتورک قرار دارد. محل  برگزاری بازارهای هفتگی کمر آنتالیا نیز همین خیابان است.

اگر دوشنبه‌ها در امتداد این خیابان به سمت جنوب بروید، به دوشنبه بازارکمر می‌رسید. این بازار بزرگترین مکان خرید مواد غذایی شهر است. اگر به منسوجات زیبای ترکیه علاقمندید، در همین مکان میاوانید به سه‌شنبه بازار کمر سر‌بزنید. 

خیابان آتاتورک کمر آنتالیا

اگر علاوه بر پوشاک و منسوجات ترکی به دنبال کالاهای محلی تازه هستید، چهارشنبه بازار کمر را از دست ندهید. این چهارشنبه‌بازار در محله‌ی کامیووا در خارج از شهر برگزار می‌شود. در حین گشت و گذار در این شهر، بازار رنگارنگ کمر را فراموش نکنید. زمان برگزاری این بازار فقط روز پنج‌شنبه‌‌ است. در پنچ‌شنبه‌بازار، انواع ظروف چینی و کالاهای دست دوم بفروش می‌رسند.

جشنواره‌های آنتالیا در کمر

کمر علاوه بر‌ اینکه مقصد گردشگران زیادی است، هر ساله میزبان جشنواره‌های متعدد آنتالیا نیز هست. جشنواره بین‌المللی هنر انار طلایی هر ساله به مدت 3-4 روز در ژوئن ( 12 خرداد - 10 تیر) در کمر برگزار می‌شود. اساس این فستیوال هنر و موسیقی است.

از دیگر فستیوال‌های موسیقی آنتالیا می‌توان به جشنواره‌ی راک کمر اشاره کرد. این جشنواره‌ی 3 روزه، بهشت عاشقان راک است. همچنین جشنواره‌ی کارناوال کمر و رویداد هنری Phaselis از مهم‌ترین فستیوال‌های کمر آنتالیا هستند.

بهترین هتل‌های کمر آنتالیا

منطقه‌ی ساحلی کمر آنتالیا هتل‌های متنوع و باکیفیت زیادی که دارد. این تنوع خیال گردشگران را از یک اقامت عالی در کمر آنتالیا راحت کرده‌ است. بهترین هتل آنتالیا با ساحل اختصاصی در کمر، استراحتگاه Maxx Royal Kemer است. در هتل مکس رویال علاوه بر پارک آبی، استخر مخصوص کودکان نیز وجود دارد.

 هتل مکس رویال کمر آنتالیا

همچنین هتل Akra kemer از بهترین هتل‌های خانوادگی آنتالیا در کمر است. هتل آکرا تنها 300 متر با ساحل مرکزی شهر فاصله دارد. و هتل‌های سی لایف و هتل سون سیز لایف نیز بهترین هتل‌های 5 ستاره‌ای هستند که در منطقه‌ی کمر آنتالیا میتوانید رزرو کنید.

بهترین رستوران‌های کمر آنتالیا

امکان ندارد با تور انتاليا به کمر سفر کنید و به دنبال بهترین رستوران‌های آن نگردید. رستوران کاپیتان دزدان دریایی کمر یکی از بهترین رستوران‌هایی است که می‌توانید طعم اصیل غذاهای ترکیه را در آن بچشید. فضای Captain Pirate Restaurant طراحی جذابی با تم دزدان دریایی دارد.

رستوران دزدان دریایی کمر آنتالیا

همچنین رستوران برادران کمر با غذاهای مدیترانه ای جذابش را نباید فراموش کرد. بهترین استیک‌های فلفل آنتالیا را در Brothers Restaurant پیدا خواهید کرد. البته اگر به کباب علاقه دارید، رستوران پاشا کباب سالنو و lavash kebab house را از دست ندهید. در این شهر برای امتحان طعم لذیذ بهترین پیتزاها به رستوران کازا لا لونا  یا رستوران کازا دفلور کمر سر بزنید.

آیا به منطقه‌ی کمر آنتالیا سفر کنیم؟

منطقه‌ی ساحلی کمر آنتالیا با آب‌و‌هوای معتدلی دارد، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری این شهر ترکیه است. بهترین زمان بازدید از این منطقه، از اواسط فروردین تا اواخر ماه آبان است. شما در این زمان می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و سواحل پرچم آبی کمر با خیال راحت دیدن کنید. و از تفریحات آبی متعددش لذت ببرید.بهترین بازارهای کمر در بلوار آتاتورک این شهر قرار گرفته‌اند. شما علاوه بر بازارگردی در اینجا به بهترین هتل‌های آنتالیا نیز دسترسی دارید. 

برای سفر به کمر آنتالیا از راهنمایی کارشناسان ساتراپ استفاده کنید و با خرید تور از مجری مستقیم آنتالیا، با بهترین قیمت به این شهر سفر کنید.