بازگشت به روسیه

خوش آب و هوا ترین فصل برای سفر به سنت پترزبورگ

آب و هوای سنت پترزبورگ روسیه

روسیه

1403/04/25 17:50:51

عکس از بهترین آب و هوای سنت پترزبورگ

تابستان های سنت پترزبورگ خنک است. برخلاف باور عموم آب و هوای سنت پترزبورگ همیشه سرد نیست. این شهر عموما دارای آب و هوای سرد قاره ای با زمستان ها بسیار سرد است.اما تابستان هوایی خنک و خشک دارد.در این مقاله قصد داریم تا به شرایط آب و هوایی سن پترزبورگ روسیه بپردازیم تا انتخاب بهترین زمان برای خرید تور روسیه را برای شما راحت تر کنیم.

آب و هوای سن پترزبورگ در پاییز

عکس از آب و هوای سن پترزبورگ در پاییز

پاییز در سن پترزبورگ کوتاه است, اما زیبایی های آن چند برابر می شود. در این فصل هوا از نیمه ماه سپتامبر کاهش یافته و به حدود 10 درجه می‌رسد که این روند تا ماه اکتبر ادامه یافته تا دما به زیر صفر درجه برسد. هوا تا اواسط اکتبر ، نسبتا ملایم باقی می ماند و گردشگرانمی‌تولنند جاهای دیدنی روسیه  را با خیال راحت ببینند و به گشت و گذار بپردازند. این فصل با مناظر زیبا و روز های خوش آب و هوا, گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

آب و هوای سنت پترزبورگ در بهار

عکس از آب و هوای سنت پترزبورگ در بهار

در فصل بهار, آب و هوای سنت پترزبورگ, معمولا ملایم و خنک است. در اواخر ماه آوریل تا اواسط ماه ژوئن که فصل گرم و خلوت گردشگری سنت پترزبورگ است؛ آب و هوای تقریبا گرم‌تر از زمستان است.

لازم است بدانید که خرداد ماه به دلیل رخ دادن شب‌های سفید ممکن است جمعیت بیشتری را در این شهر مشاهده کنید و تمامی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های گردشگری در آن به حالت پر شده یا رزرو در بیایند. بنابراین بهار بهترین زمان برای خرید تور شب های سفید روسیه است. ماه می در بهار یکی از ماه‌های مورد علاقه روس‌هاست. آب و هوا به طور چشمگیری بهبود یافته و چندین تعطیلات رسمی در تقویم روسیه  به چشم می‌خورد.

آب و هوای سنت پترزبورگ در تابستان

عکس از آب و هوای سنت پترزبورگ در تابستان

در فصل تابستان, آب و هوای سنت پترزبورگ گرم و معتدل است. دما معمولا بین 20-25 درجه سانتی گراد متغیر و روز ها آفتابی است. این فصل از سال به عنوان بهترین زمان برای بازدید از شهر و جزایر سنت پترزبورگ شناخته می شود؛ زیرا رویداد های فرهنگی و هنری بسیاری در این فصل برگزار می شود.

جشن‌های محبوب شب‌های سفید، میانه‌های ماه ژوئن تا سپتامبر را تبدیل به فصلی دلپذیر و پر گردشگر برای سفر به این شهر رویایی کرده است. بنابراین تور روسیه تابستان ۱۴۰۴ برای سفر به سنپترزبورگ بهترین انتخاب خواهد بود.

آب هوای سنت پترزبورگ در زمستان

عکس از آب هوای سنت پترزبورگ در زمستان

در فصل زمستان, آب و هوای سنت پترزبورگ بسیار سرد و برفی است. دما به طور معمول زیر صفر درجه سانتی گراد است و باران یا برف اغلب شدید است. پایین آمدن دما تا زیر صفر درجه سانتی‌گراد از اوایل ماه اکتبر، بسیار سریع رخ می‌دهد. همچنین با کاهش شدید دما، هتل‌ها تخفیف بسیار خوبی به گردشگرانی می‌دهند که در این زمان به سنت پترزبورگ سفر می‌کنند. بنابراین تورهای روسیه زمستان ۱۴۰۴ قیمت مقرون به صرفه ای خواهند داشت.

خوش آب و هوا ترین فصل سن پترزبورگ

هر فصلی، مختص یک گروه از گردشگران سنت پترزبورگ می‌باشد. اما اگر آب و هوا برای شما اهمیت دارد، بهتر است در فصل تابستان از اوایل خرداد تا اواسط شهریور به سنت پترزبورگ سفر کنید.

برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی نیز بهتر است در پاییز و زمستان به سنت پترزبورگ سفر کنید. توجه داشته باشید که هزینه‌های اقامت در سنت پترزبورگ در 4 فصل سال یکسان است و تفاوت آنچنانی با هم ندارند. اگر هم بخواهید پدیده شب های سفید سن پترزبورگ را از نزدیک ببینید, پدیده ای که در بین گردشگران بسیار محبوب است, ژوئن (خرداد) زمان خوبی برای رزرو تور سن پترزبورگ و مسکو است. 

شما چه فصلی را خوش اب و هوا ترین فصل برای سفر به سنت پترزبورگ میدانید؟ نظر خود را با مخاطبین ساتراپ در میان بگذارید.