بازگشت به روسیه

نیمی از زیبایی های سنت پترزبورگ در جزایر آن است

معرفی جزایر سنت پترزبورگ

روسیه

1403/04/23 18:25:21

عکس از جزایر سنت پترزبورگ

نیمی از زیبایی های سنت پترزبورگ در جزایر آن است. قبل از برنامه ریزی برای دیدن از جزیره های سنت پترزبورگ جاذبه های هر یک را در این مقاله بخوانید و بهترین آن ها را در تور خود جای دهید. علاوه بر جاذبه ها، روز و ساعات بازدید و هزینه ورودی هر یک از این جزیره ها به شما ارائه شده است. با سفر به این جزایر با تور های ساتراپ پرواز  می‌توانید از کاخ ها و موزه های بی نظیر روسیه تا زندان مخوف باستیل دیدن کنید و از سفر خود به این شهر لذت ببرید.

جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky Island)

عکس از جزایر واسیلیوسکی سنت پترزبورگ

جزیره واسیلیوسکی یک جاذبه گردشگری معروف در سنت پترزبورگ است. این جزیره مکان‌های دیدنی و پارک‌های زیبایی را در خود جای داده است از جمله؛

  • موزه حمل‌ونقل الکتریکی
  • موزه مردم‌شناسی پیتر کبیر
  • بورس اوراق بهادار قدیمی سن پترزبورگ
  • کاخ باروک منشیکوف

این مکان هر گردشگری را شیفته خود میکند, اگر قصد سفر به روسیه با  تور سنت پترزبورگ و مسکو را دارید, این جزیره را از دست ندهید. ساعات دسترسی به جزیره واسیلیوسکی 24 ساعته و قیمت بازدید از جزیره واسیلیوسکی رایگان است.

جزیره زایچی (خرگوش)

جزیره زایچی خرگوش در سنت پترزبورگ

جزیره زایچی یا خرگوش, یک جزیره کوچک و زیبا در نزدیکی مرکز شهر  سن پترزبورگ است. که دارای باغ ها و معماری زیبای تاریخی است. دو مجسمه خرگوش بر روی پایه‌های پل کنار جزیره قرار گرفته‌اند تا به گردشگران خوش‌آمد بگویند.

مردم محلی و گردشگران در کنار مجسمه‌های این جزیره به سمت خرگوش‌ها سکه پرتاب می‌کنند و اعتقاد دارند اگر سکه بر روی سکوی خرگوش بیفتد آرزویشان برآورده می‌شود.

مشهورترین جاذبه‌های روسیه در همین جزیره قرار گرفته است. قلعه‌ای با یک زندان مخوف به نام زندان باستیل روسیه و مشهور به دروازه مرگ, کلیسای پتر مقدس نیز درون همین قلعه پترو پاول قرار گرفته است.

جزیره شمشیر سن پترزبورگ (Strelka)

عکس از جزیر شمشیر در  سنت پترزبورگ

این جزیره به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری معروف در سنت پترزبورگ است. این جزیره مناظر فوق‌العاده‌ای از  هر سمت دارد که شامل کاخ زمستانی، پل‌های تثلیث، قلعه پیتر و پاول و کلیسا جامع سن آیزاک می‌شود.

علاوه بر مناظر دیدنی، جزیره شمشیر سن پترزبورگ دیدنی‌های خاص دیگری نیز دارد. از جمله ستون‌های شاخک‌داری که چراغ‌های گازیشان را در تعطیلات و جشن‌های سالانه روشن می‌کنند.

جزیره یلاگین (Yelagin Island)

عکس از جزیره یلاگین سنت پترزبورگ

جزیره یلاگین, یکی از زیباترین پارک های سنت پترزبورگ است. چرا که می توانید از آب و هوای سنت پترزبورگ در فضای سبز پارک لذت ببرید و قصرهای باشکوه طرح کارلو روسی را در آن ببینید. همچنین دریاچه قایق‌سواری در تابستان و فضای مناسب برای اسکیت در زمستان در کنار موزه عجایب هنر شیشه، این جزیره را به یکی از جذاب‌ترین  جاهای دیدنی سن پترزبورگ تبدیل کرده است.

برای ورود به جزیره پلاگین مبلغ کمی به عنوان هزینه ورودی دریافت می‌شود. ساعات بازدید از این جزیره تابستان‌ها همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب و زمستان‌ها همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شباست. برای بازدید از کاخ نیز می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر به پارک یلاگین مراجعه کنید.

جزیره مامنی (Kamenny Island )

عکس از جزیره مانی در سنت پترزبور

گردشگران به ندرت به دیدن جزیره مانی که معنی جزیره سنگی می‌روند اما این جزیره یکی از زیباترین گوشه های سنت پترزبورگ است. تعدادی از گنجینه های معماری خیره کننده را جمع آوری کرده است که بزرگ ترین آنها کاخ کامنوستروسکی، یک اقامتگاه سلطنتی است، جزیره ای از کاوش در آن لذت می برید.

لیست بهترین جزایر سنت پترزبورگ

در این لیست تعدادی از مهمترین جزایر سنت پترزبورگ را معرفی کردیم, اگر شما هم قصد سفر به سنت پترزبورگ روسیه را دارید, پیشنهاد میکنیم یکی از این جزایر لیست زیر را در لیست جاذبه های گردشگری روسیه خود قرار دهید؛

  • جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky Island)
  • جزیره  زایچی (خرگوش)
  • جزیره شمشیر سن پترزبورگ (Strelka)
  • جزیره یلاگین (Yelagin Island)
  • جزیره مامنی (Kamenny Island )
  • جزیره آپتکارسکی (Aptekarsky)
  • جزیره نیوهلند (new holland)
  • به نظر شما کدام یک از این جزایر جذاب تر است؟ با رزرو تور سنت پترزبورگ از  ساتراپ، مجری مستقیم تور روسیه، سفری به یادماندنی تجربه کنید.