بازگشت به روسیه

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ؛ یکی از زیباترین کلیساهای جهان

روسیه

1403/05/01 10:28:34

عکس از کلیسای جامع سنت ایزاک سنت پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک که به آن کلیسای جامع اسحاق هم می گویند, یکی از شگفت انگیز ترین بناهای تاریخی سنت پترزبورگ, روسیه است. طراحی آن در سبک نئوکلاسیکال انجام شده و بنای مذهبی در روسیه محسوب می شود. گردشگران اغلب این کلیسا را به عنوان یک نماد اصلی و تاریخی شهر مشاهده می کنند و از بالای کوپولا بزرگ آن منظره ای فوق العاده از شهر را تماشا می کنند. 

تاریخچه و معماری کلیسای جامع سنت ایزاک

عکس از معماری کلیسای سنت ایزاک

این بنا بین سالهای 1818 و 1858 توسط معمار فرانسوی الاصل آگوست دومانفراند ساخته شد, این کلیسا به نام سنت ایزاک, فرشته حفظ کننده شهر, معروف است, که برج‌هایی با ارتفاع ۱۱۲ متر دارد و به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های معماری جهان شناخته می‌شود. 

نمای کلیسای سنت ایزاک سن پترزبورگ شامل ستون‌ها، آرک‌ها، تراش‌ها و تزئینات هنری منحصربه‌فردی است که به طراحی شگفت‌انگیز این بنا کمک می‌کند. در معماری سنت ایزاک، هماهنگی بین اندازه و طراحی و همچنین استفاده از جزئیات زیبا، این مکان را به یکی از جاذبه‌های مذهبی و گردشگری مهم در روسیه تبدیل کرده است.

بخش های مختلف کلیسای سنت ایزاک در سن پترزبورگ

عکس از بخش های مختلف کلیسای سنت ایزاک

  1. برج های سنت پترزبورگ ایزاک: برج های نمادین کلیسا
  2. ناوگان: فضای مراسمی برای مردم
  3. آلتار: محل قربانی دادن و عبادت
  4. کوپولا: سقف گنبدی با طرح های زیبا
  5. پلاتفورم: فضای اطراف کلیسا برای جشنواره ها و رویداد ها

بهترین زمان بازدید از کلیسای سنت ایزاک

بازدید از کلیسای سنت ایزاک

اگر قصد سفر به شهر زیبای سن پترزبورگ را داشته باشید، بهترین زمان سفر برای بازدید از این کلیسا تابستان و پاییز, از میانه ‌های ماه ژوئن تا سپتامبر (۲۶ خرداد تا ۸ مهر) است, چون هوا معمولا خنک و خوشایند است.

آدرس و ساعات بازدید از کلیسای سنت ایزاک

ساعات بازدید: این کلیسا هر روز هفته به جز چهارشنبه ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر پذیرای مراجعه کنندگان است. در طی فصل تابستان یعنی از اول مه تا سی ام سپتامبر این موزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲:۳۰ باز است

آدرس: کلیسای جامع سنت ایزاک سنت پترزبورگ در خیابان اسحاق ساتدرال، میدان ایزاکوفسکایا، 4، سنت پترزبورگ واقع شده است

هتل های نزدیک کلیسای سنت ایزاک

  1. هتل پتر
  2. هتل رنسانس بالتیک سنت پترزبورگ
  3. هتل بلموند گرند
  4. هتل کورنتیا سن پترزبورگ

تجربه بازدید از کلیسای سن ایزاک در سفر به روسیه

بازدید از کلیسای سنت ایزاک در سنت پترزبورگ به دلیل زیبایی معماری آن و امکانات فراوان مذهبی و فرهنگی پیشنهاد می شود, گردشگران اغلب زیبایی معماری بزرگ و طولانی این کلیسا را تحسین کرده و از مناظر خیره کننده اطراف آن لذت می برند. اگر قصد سفر به شهر سنت پترزبورگ را دارید، پیشنهاد می شود حتما از کلیسای جذاب و شگفت انگیز سنت ایزاک بازدید کنید.