بازگشت به روسیه

با گرفتن سوغاتی بخشی از فرهنگ روسیه را با خود به همرا ببرید

سوغات روسیه؛ هدیه های خاص از سرزمین سرخ

روسیه

1403/04/14 15:32:32

سوغات روسیه

شما میتوانید با گرفتن سوغاتی بخشی از فرهنگ و هنر روسیه را به خود به همراه ببرید. روسیه همانطور که جاهای دیدنی شگفت انگیز زیادی دارد, سوغاتی های متنوع و زیبایی دارد. در اینجا با ما همراه باشید تا با محبوب ترین سوغات روسیه آشنا شوید.

البته یادتان باشد که پیش از سفر به روسیه از قیمت تورهای روسیه مطلع شوید تا برای خرید سوغات بودجۀ مورد نیاز آن را از قبل، کنار بگذارید؛ چراکه هزینه سوغاتی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر هزینه سفر به روسیه است

عروسک ماتریوشکا؛ مشهورترین سوغات روسیه

عروسک ماتریوشکا مشهورترین سوغات روسیه

ماتروشکا, یک ست از عروسک‌های چوبی است که درون یکدیگر قرار می‌گیرند. هر عروسک وقتی باز می‌شود، یک عروسک کوچک‌تر درونش قرار دارد. این عروسک‌ها اغلب به شکل زنان روسی با لباس‌های سنتی نقاشی شده‌اند. قیمت این عروسک در مناطق توریستی و فروشگاه‌های سوغاتی حدود 500 تا 1500 روبل (تقریباً 7 تا 20 دلار آمریکا) متغیر است این عروسک از محبوبترین سوغاتی‌های روسیه است.

شما می توانید در تور روسیه با پرواز نوردویند از بازارهای این کشور بازدید کرده و سوغات روسیه را تهیه کنید.

ظرف‌های خولخوم؛ نمادی از فرهنگ روسیه

عکس از ظرف‌های خولخوم سوغات روسیه

ظروف خولخوم روسیه ظروفی از جنس چوب هستند. این ظروف با تزیینات و نقاشی‌های زیبایی از متون و طرح‌های روسی تزیین می‌شوند که نمایانگر فرهنگ غنی روسیه است. این سوغات کشور روسیه در میان گردشگران به دلیل زیبایی، کیفیت و اصالت فرهنگی‌اش بسیار محبوب است. می توان آن را در هر نقطه ای از شهرهای روسیه  در غرفه یا مغازه پیدا خواهید کرد. با خرید این ظرف های زیبا از تور روسیه خود دست پر برگردید.

شال پاولوو پوساد؛ محبوب ترین سوغات روسیه

عکس از شال پاولوو پوساد محبوب ترین سوغات روسیه

شال پاولوو پوساد یک شال سنتی و محبوب در سوغات روسیه است که از جنس پشم یا نخ تهیه می‌شود. شال‌های پاولوپوساد دارای الگوها و طرح‌های زیبایی هستند. این سوغات یک هدیه عالی از روسیه برای بانوان است. شرکت پاولوپوساد در مسکو و سراسر روسیه شعبه دارد و بسیار محبوب است. این شال را دختران و زنان روسی اغلب در فصول سرد سال می‌پوشند. 

سنگ کهربا؛ یک هدیه ارزشمند از روسیه

سنگ کهرباسوغات روسیه

سنگ کهربا یکی از ناب‌ترین سوغات‌های روسیه است. که مثل آن در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود. کهربا در زیورآلاتی مثل انگشتر، گوشواره و گردنبند به کار می‌رود. علاوه بر زیبایی ظاهری به عقیده مردم روسیه این سنگ می‌تواند انرژی انسان را بالا برده و فرکانس‌های منفی را از فرد دور کند. قیمت این سوغاتی روسیه نسبت به فراورده شده یا فراورده نشده, وزن سنگ متغیر است.

سینی ژوستوو؛ از خاص‌ترین سوغات روسیه

سینی ژوستوو خاص‌ترین سوغات روسیه

ژوستوو یک سینی از جنس فلز که با نقش و طراح‌های رنگارنگ و متفاوت و دلنشین تزئین شده است. در این سینی ها انواع طرح های گل ها و میوه ها را می توانید ببینید که در پس زمینه رنگ سیاه نقاشی شده‌اند. سینی ژوستوو به‌خاطر طراحی و رنگ‌آمیزی زیبای آن مشهور است. و به عنوان یکی از ارزشمندترین سوغاتی های روسیه شناخته شده است. قیمت سینی ژوستوو نسبت به اندازش متغیره , رنج قیمت از 2000 روبل تا قیمت های بالا تر به فروش میرسد. 

 اگر شما هم قصد شرکت در تور روسيه ۱۴۰۳ را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر  در این زمینه و جزئیات رزرو، می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید.

ظروف سفالی کژل؛ سوغات چشمگیر روسیه 

ظروف سفالی کژل سوغات روسیه

کژل ظروف سفالی آبی و سفید هستند که  یک سوغات همه پسند و زیبا هستند. قیمت این ظروف بسته به اندازه، طرح و پیچیدگی آن‌ها متفاوت است. خرید این سوغات روسیه به عنوان یک هدیه و یا یک یادگاری انتخاب مناسبی در سفر به روسیه است.

والنکی؛ چکمه های نمدی روسی

والنکی چکمه های نمدی روسی

چکمه والکنی یکی از پرطرفدارترین سوغاتی های روسیه به حساب می‌آید.  از نمد ساخته شده و در برابر سرما پاهای شما را گرم نگه میدارد. این چکمه‌ها در طرح‌هایی بسیار زیبا تولید می‌شود و یکی از سوغات های محبوب روسیه به حساب می آید. قیمت این سوغاتی روسیه  متغیر است و قیمت آن از 60 دلار شروع ‌می‌شود.

سماور؛ظرف تهیه چای سوغات روسیه

سماور؛ظرف تهیه چای سوغات روسیه

سماور, یکی از نمادهای ملی و از شناخته‌ شده‌ ترین سوغاتی های روسیه است. یک ظرف سنتی برای تهیه چای در فرهنگ روسیه است. این سماور جز سوغاتی های گران قیمت روسیه محسوب میشود.این سماورها را می‌توانید در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوع خریداری کنید و یک هدیه مفید و خاص برای عزیزان خود به یادگار ببرید.

لیست کامل از معرفی سوغاتی های روسیه

سوغاتی‌های روسیه یک یادگاری‌ منحصربه‌فرد هستند. در این مقاله سعی کردیم شما را با محبوب ‌ترین صنایع دستی که می‌‌توانید در بازارهای سوغاتی بیابید آشنا کنیم.  برخی از سوغاتی های خوراکی روسیه هم می‌توان به پاستیل میوه‌ای شهر کولومنا و کلوچه سنتی شهر تولا, شکلات، قهوه، عسل و خاویار روسی که از بهترین سوغات خوراکی روسیه هستند اشاره کرد.

 این مطلب می‌تواند برای گردشگرانی که قصد سفر به کشور شوراها را دارند، راهنمای خوبی باشد. اما اگر قبلا تجربۀ سفر به این کشور را ندارید و برای نخستین بار به مسکو یا سن‌پترزبورگ سفر می‌کنید، پیشنهاد ما این است که با ساتراپ همراه شوید.

در ادامه سوغات روسیه را در جدول مشاهده خواهید کرد:

سوغات روسیه جدول

 قیمت تورهای روسیه را بررسی کنید و برای خرید تور از مجری مستقیم تور روسیه با مشاوره از کارشناسان ساتراپ یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید.