بازگشت به آنتالیا

راهنمای کامل آکواریوم آنتالیا

معرفی بزرگترین آکواریوم تونلی جهان در آنتالیا

آنتالیا

1403/06/07 07:44:05

آکواریوم تونلی آنتالیا

بدون شنا و غواصی به دنیای زیر آب سفر کنید.  آکواریوم آنتالیا بهترین جاذبه دیدنی این شهر برای قدم زدن در دل آب ها و تماشای موجودات دریایی است.

قبل از اینکه از آکواریوم آنتالیا دیدن کنید، بهتر است بدانید چه تفریحات و امکاناتی در این مجموعه در انتظار شماست. در ادامه آدرس، ساعت کاری و راه‌های دسترسی آکواریوم آنتالیا در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید به راحتی برای دیدن این جاذبه و تور آنتالیا خود برنامه ریزی کنید. همچنین قیمت ورودی و بلیط آکواریوم آنتالیا و تمام اطلاعات مفیدی که قبل از بازدید لازم است بدانید جمع آوری و ارائه شده است. با این اطلاعات، یک روز تفریحی جذاب را برای خود برنامه‌ریزی کنید.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

آکواریوم آنتالیا، دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ جهان در 5/4 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته‌است. این جاذبه‌ی دیدنی با مساحت داخلی 15000 متر‌مربع، تنها 70 متر با ساحل کنیالتی آنتالیا فاصله دارد. در این مجموعه بزرگترین آکواریوم تونلی جهان با 131 متر طول  و 3 متر عرض با ظرفیت بیش از 5 میلیون لیتر آب در آنتالیا منتظر شماست.

آکواریوم تونلی آنتالیا

بخش‌های آکواریوم آنتالیا

در مجموع آکواریوم آنتالیا دارای 64 مخزن و 40 آکواریوم موضوعی است. این مخازن حاوی 5 میلیون لیتر هستند. بعد از 40 آکواریوم موضوعی به آکواریوم تونلی خواهید رسید.

آکواریوم تونلی از سه بخش تشکیل شده است؛ در بخش اول صخره‌های استوایی جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. بخش دوم تونل، موضوعات دریای مدیترانه و شهر غرق شده آتلانتیس را روایت می‌کند. و در سومین بخش تونل، کشتی غرق شده دزدان دریایی نمایش داده می‌شود.

غذا خوردن کوسه در آکواریوم آنتالیا

شما در آکواریوم آنتالیا امکان مشاهده 5 هزار گونه ماهی از جمله کوسه‌ها، مارماهی‌های غول پیکر، مرجان‌های زنده، اسب‌دریایی، دلقک‌ماهی و اختاپوس‌ها را خواهید‌ داشت. بعلاوه تمام اقیانوس‌های جهان و رودخانه‌های مهم مانند آمازون و نیل در آکواریوم آنتالیا شبیه سازی شده‌اند.

امکانات آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا، یکی از پنج مکان برتر با بیشترین تعداد گردشگران خارجی در ترکیه است. اینجا علاوه بر آکواریوم‎‌های موضوعی دارای امکانات تفریحی جذاب دیگری نیز هست. اگر دوست دارید بدانید چه امکاناتی در آکواریوم آنتالیا منتظر شماست، به موارد زیر توجه کنید:

  • موزه سرزمین برفی و یخ؛ اینجا جالب‌ترین منطقه برفی سرپوشیده ترکیه با مساحت 1500 متر مربع است. شما در تابستان 40 درجه‌ی آنتالیا می‌توانید در این سرزمین یخی برف بازی کنید. 
  • موزه Face2Face؛ در این موزه مجسمه‌های بیش از 50 سلبریتی برتر دنیا در یک فضای 1000 متر مربعی منتظر شما هستند.

موزه‌ی یخ و فیس تو فیس آکواریوم آنتالیا

  • وایلد پارک؛ Wild Park Antalya، امن‌ترین مکان برای روبرو شدن با سمی‌ترین مارها، بزرگترین حشرات و رنگارنگ ترین خزندگان جهان است. شما در اینجا می‌توانید، خاص‌ترین گونه های جهان را مشاهده کنید. از این گونه‌ها تعداد انگشت شماری در دنیا  وجود دارد.
  •  Oceanride XD Cinema؛ شما در سینمای XD می‌توانید با فناوری سینمای چند بعدی به سراسر دریاهای جهان سفر کنید.

پارک حیات وحش در آکواریوم آنتالیا

  • Vr 360؛ با Vr 360 در آکواریوم  می‌توانید از تماشای کل آنتالیا در 5 دقیقه لذت ببرید.
  • فروشگاه هدیه؛ شما می‌توانید از این فروشگاه سوغاتی‌هایی جالبی با مضمون دریا تهیه کنید. 
  • رستوران  و کافه‌های آکواریوم؛ بعد از بازدید از عجایب آکواریوم آنتالیا شما می‌توانید، سری هم به رستوان‌ها و کافه‌های این مجموعه بزنید. 

تفریحات آکواریوم آنتالیا 

هر یک از بخش‌های مختلف آکواریوم آنتالیا شامل تفریحات جذابی است. اگر از آکواریوم آنتالیا بازدید کردید، حتما تفریحات زیر را تجربه کنید.

  • برف‌بازی در سرزمین برفی و خانه‌ی اسکیموها در آکواریوم آنتالیا
  • کشف نادرترین خزندگان و مارهای سمی دنیا در وایلد پارک آکواریوم آنتالیا
  • تماشای اسرار زیر آب در سینمای ایکس دی آکواریوم
  • سلفی گرفتن با سلبریتی برتر دنیا در موزه‌ی Face2Face
  • تماشای غذا خوردن کوسه ببر شنی،  یکی از خطرناک ترین کوسه های جهان
  • غواصی در کنار ماهی‌های آکواریوم آنتالیا

غواصی در آکواریوم آنتالیا

دیدن از آکواریوم آنتالیا مانند تفریحات تابستانه آنتالیا محدود به زمان نیست و در هر فصلی جذاب  و در دسترس است. 

بهترین زمان بازدید از آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در تمام طول سال باز است. بنابراین می‌توانید چه روزهای گرم تابستان و چه روزهای بارانی از این آکواریوم جذاب دیدن کنید. البته فراموش نکنید در فصل های توریستی آنتالیا مانند تابستان باید کمی صبور باشید و صف‌های طولانی آکواریوم را پشت سر بگذارید. شما در هر زمان با هر بودجه‌ای می‌توانید، با تور اقساط آنتالیا به این شهر سفر کنید.

آدرس  و ساعت کاری آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در فاصله‌ی 5/4 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. آکواریم در تمام طول سال بجز زمستان، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب فعال است. در زمستان ساعت فعالیت آکواریوم از 9:30 تا 19:30 خواهد بود. بسته به علاقه‌ی شما برای بازدید از این مجموعه از 1 تا 5 ساعت زمان کافی است. اما بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر به سایت رسمی آکواریوم آنتالیا مراجعه کنید. 

راه‌های دسترسی به آکواریوم آنتالیا

برای اینکه به راحتی به آکواریوم آنتالیا دسترسی داشته باشید، مسیرهای مهمی که در ادامه لیست شده‌اند را بخاطر بسپارید:

  • شهر آنتالیا- آکواریوم آنتالیا؛ در هر ایستگاه اتوبوس در شهر آنتالیا سوار اتوبوس‌های شماره TK36 یا VF02 شوید. سپس در  ایستگاه اتوبوس میگروس 5 پیاده شوید. این ایستگاه در چند قدمی آکواریم آنتالیا قرار دارد.
  • منطقه‌ی لارا- آکواریم آنتالیا؛ با اتوبوس شماره‌ی KLO 8 یا 800 به ایستگاه 5M Migros بروید. 10 دقیقه پیاده از این ایستگاه تا آکواریوم آنتالیا فاصله دارید.
  • فرودگاه آنتالیا – آکواریوم آنتالیا؛ اتوبوس های شماره 600 یا 800 از فرودگاه آنتالیا به ایستگاه میگروس 5 بروید.
  • منطقه‌ی بلک – آکواریوم آنتالیا؛ از ایستگاه اتوبوس سریک به ایستگاه اتوبوس آنتالیا بروید. سپس با  اتوبوس TK36 یا VF02 در ایستگاه میگروس 5 پیاده شوید. و پیاده به آکواریوم آنتالیا برسید.

قیمت بلیط آکواریوم آنتالیا

قیمت بلیط آکواریوم در سال 2024، برای بزرگسالان 55 یورو است. کودکان 3 تا 11 سال باید 45 یورو بپردازند. ورودی کودکان زیر سه سال به آکواریوم آنتالیا رایگان است.

تور آکواریوم آنتالیا

تور آکواریوم آنتالیا، یکی از تورهای 2 تا 3 ساعته‌ی محبوب آنتالیاست. شما با این تور داخلی  50 تا 60 یورویی فرصت دارید، آکواریوم‌های موضوعی و بسیاری دیگر از تفریحات آکواریوم آنتالیا را تجربه کنید. 

تور آنتالیا آکواریوم

خدمات بیشتر این تورها شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌ی ورودی آکواریوم آنتالیا
  • حمل‌و‌نقل دوطرفه  از هتل
  • بیمه
  • راهنمای تور

جاهای دیدنی نزدیک به آکواریوم آنتالیا

از آنجایی که آکواریوم آنتالیا فاصله‌ی بسیار کمی با شهر آنتالیا دارد، این مکان به اکثر جاهای دیدنی آنتالیا دسترسی خوبی دارد. اگر به دنبال جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آکواریوم آنتالیا هستند، لیست زیر را بررسی کنید:

  • ساحل کنیالتی؛ 70 متر 
  • پارک ساحلی کنیالتی؛ 350 متر
  • پارک آبی آکوالند و دلفین‌لند آنتالیا؛ 700 متر
  • پارک تفریحی آکتور؛ 2/5  کیلومتر
  • آنتالیا کالیچی مارینا؛ 6 کیلومتر
  • ساحل مرمرلی؛ حدود 7 کیلومتر
  • مرکز خرید میگروس؛ 1/4  کیلومتر
  • مرکز خرید مارک آنتالیا؛ 5/3 کیلومتر

بهترین هتل‌ها نزدیک آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا دسترسی مناسبی به اکثر هتل‌های مناطق کنیالتی، لارا و مرکز شهر آنتالیا دارد. هتل‌های آدالیا الیت لارا، دلفین بی گرند و دلفین امپریال آنتالیا بهترین هتل‌های آنتالیا نزدیک به این مجموعه محسوب می‌شوند. 

بهترین هتل‌های نزدیک به آکواریوم آنتالیا

با اطلاع از لیست قیمت تور آنتالیا می‌توانید، یکی از بهترین هتل‌‌های آنتالیا را برای اقامت انتخاب کنید.

چرا به آکواریوم آنتالیا برویم؟

 گشت و گذار در  آکواریوم آنتالیا علاوه بر یک ماجراجویی واقعی می‌تواند، ترکیبی از یادگیری و سرگرمی باشد. شما طی 3 تا 5 ساعت در آکواریوم آنتالیا می‌توانید کمیاب‌ترین خزندگان دنیا و بیش از  5 هزار گونه موجود دریایی را از نزدیک ببینید.

بعلاوه می توانید از تفریحاتی چون برف‌بازی در سرزمین برفی، سینمای سه بعدی، غواصی و غذا دادن به ماهی‌ها نیز لذت ببرید. بنابراین با انتخاب این آکواریوم چندین تفریح متنوع را تجربه خواهید کرد. در کنار بازدید از آکواریوم آنتالیا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند پارک آبی آکوالند، شهربازی اکتور‌پارک و سواحل زیبایی مرمرلی و کنیالتی نیز دیدن کنید.

 آیا شما از آکواریوم آنتالیا دیدن کرده‌اید؟ تجربه‌ی شخصی خود را در مجله‌ی گردشگری ساتراپ با مخاطبین ما در میان بگذارید.